Fusie Sivantos en Widex
Een paar weken geleden gaf de Europese Commissie groen licht voor de fusie. Hiermee bundelen twee sterke spelers in de markt hun krachten. WS Audiology is met deze fusie een van de grootste spelers wereldwijd met een aanwezigheid in meer dan 125 markten met gecombineerde inkomsten van meer dan €1.7 miljard en met meer dan 10.000 medewerkers over de hele wereld.
Jørgen Jensen, tot op heden directeur van Widex, wordt CEO van de nieuwe organisatie. Op twee plaatsen is er een hoofdkantoor: in Lynge Denemarken en in Singapore.
"Dit is het begin van een nieuwe, geweldige reis. Twee pioniers bundelen hun krachten met een duidelijke ambitie: het toegankelijker maken van hoorhulp en de zorg voor de miljoenen mensen met gehoorproblemen overal ter wereld. Deze fusie geeft WS Audiology de groei- en innovatiemogelijkheden om dit doel te bereiken. We willen graag uitblinken met producten van de beste kwaliteit en de gedeelde groei in al onze merken versnellen. De toekomst biedt vele kansen en samen, als één team, zullen we het momentum -dat we hebben verkregen- benutten", aldus Jørgen Jensen.
WS Audiology biedt een gevarieerd en uitgebreid portfolio van technologisch geavanceerde hoortoestellen, -producten en -diensten. Met de merken Signia, Widex, Rexton, Audio Service en anderen beantwoordt WS Audiology aan de behoeften van miljoenen mensen met hoorbehoeften.
Alle Widex en Sivantos merken zullen na het samenvoegen doorgaan onder hun eigen verkoopafdelingen en -organisaties. Het Duitse Sivantos (het voormalige Siemens Audiologie) heeft een breed portfolio aan geavanceerde hoortoestellen en levert verschillende merken zoals Signia. De Signia Nx en het recent geïntroduceerde design hoortoestel de Signia Styletto zijn daar voorbeelden van. Andere merken die vallen onder Sivantos zijn Audio Service en Rexton.
Widex levert een breed assortiment hoortoestellen met de focus op het high-end segment. Het afgelopen jaar geïntroduceerde Widex Evoke hoortoestel dat gebruik maakt van artificiële intelligentie en ‘machine learning’ valt daaronder. Widex kondigde recent nog het eerste batterijvrije hoortoestel aan dat gebruik maakt van een brandstofcel.
In de toekomst zal WS Audiology haar groei nog verder versnellen, haar marktpenetratie versterken en de efficiëntie verbeteren om extra investeringen in research & development en de supply chain mogelijk te maken. Hierdoor kan het bedrijf de toegang tot hoortoestellen uitbreiden via de toegewijde verkoopmedewerkers, waardoor de kwaliteit van leven voor miljoenen mensen wordt verbeterd en men de wereld van geluid ten volle kan ervaren.
Lees hier het persbericht van WS Audiology.